Her har vi samlet de vanligste spørsmålene om oss og om det å hanle en klokke på Internett. Kontakt oss gjerne hvis spørsmålet ditt ikke blir besvart nedenfor, så hjelper vi deg.
Klikk på spørsmålene under for svar:
Nei. Målet vårt er å tilby like bra vilkår til den beste mulige prisen. Som autorisert forhandler er man, for de fleste klokkemerkene i sortimentet vårt, bundet til priser som er bestemt av klokkeprodusenten, såkalte veiledende listepriser. Vi tilbyr i stedet opp til 70 prosent lavere priser - alltid med garanti.
Fra starten av var vi to karer (Pontus og Joel) som etter avlagt eksamen på KTH innen programvareutvikling og dataprogrammering tidlig bestemte oss for å kombinere interessen vår for klokker med kunnskapene våre om datamaskiner og Internett.
I desember 2006 åpnet vi Uret.se, og det ble en historisk dag for skandinavisk klokkehandel. En tidligere fullt ut regulert butikkhandel av klokker til høye veiledende priser fikk plutselig en utfordrer. Klokkeinteresserte som ikke var bosatte i storbyregionene trengte ikke lenger reise over lengre avstander for å kjøpe en eksklusiv klokke.
I dag er vi skandinavias absolutt største klokkebutikk på nettet med tusenvis av lagerførte modeller, et dusinvis kolleger, nettbutikker i Sverige, Norge, Danmark og Finland, en vintagebutikk der dere kunder kan kjøpe, selge eller bytte klokker, og et stort nettverk av autoriserte butikker som gjør at vi leverer både vanlige og uvanlige klokker til konkurransedyktige priser.
Ja, alltid. Vi tilbyr to ulike garantiformer; Urverket.no sin 24 måneders produksjons- og materialgaranti eller klokkeprodusentens offisielle world-wide garanti. For hver klokke står det angitt hvilken garanti som gjelder. Alle eksklusive klokker selges med gyldig offisiell world-wide garanti fra en autorisert forhandler i nettverket vårt. Les mer om garanti her.
Ja, selvfølgelig.
Ja, nøyaktig samme dokumentasjon, forpakning og eventuelle ekstra tilbehør som verktøysett og lignende medfølger som ved kjøp hos en autorisert forhandler.
Det finnes flere selgere innenfor og utenfor Norges grenser som velger å slipe bort serienummer på visse klokkemerker for å beskytte leverandørene sine, siden flere klokkeprodusenter ikke samtykker til handel under oppsatte listepriser. Vi ser på dette som et regelbrudd og alle klokker i sortimentet vårt leveres helt uten slike skader.
Det kommer an på hvilken garantiform du har. For klokker med produsentenes egne offisielle garanti leverer du inn klokken hos en valgfri autorisert forhandler i Norge eller i utlandet. For klokker med Urverket.no sine egne produksjons- og materialgarantier sendes disse klokkene til oss.
Garantien gjelder produksjons- og materialfeil.
Legg merke til at garantier ikke dekker:
- skader som er forårsaket av feil vedlikehold, likegyldighet, feil bruk eller andre skader som ikke har sin årsak i material- eller produksjonsfeil.
- skader forårsaket av andre enn autorisert forhandler (offisiell world-wide garanti) eller vårt eget serviceverksted (Urverket.no sin produksjons- og materialgaranti).
- skader på krone og glass.
- skader på lærarmbånd, plastbånd, lenker, samt overflatebelegg på disse, samt skader på uret.
- fuktskader på klokker som ikke er vanntette (vanntett = 10 ATM).
- dersom serienummeret endres eller tas bort.
- Legg merke til at originalgarantibevis må vedlegges ved innlevering.
Lagerklokker
Forklaring
1-2 arbejdsdage
Klokken er i lager og sendes inden 1-2 arbejdsdage fra godkendt ordre. Levering sker normalt inden for 2-3 hverdage.
3-6 hverdage
Sendes inden 3-6 arbejdsdage fra godkendt ordre.
5-8 arbejdsdage
Klokken er en bestillingvare fra externlager. Modellen sendes normalt inden 5-8 arbejdsdage.
Levering sker normalt 2-3 hverdage etter innlegging.
Klokke ikke på lager
I produktinformasjonen for hver klokke står det en estimert leveringstid. Normalt leveres alle klokker innen denne tiden.
Legg merke til at klokker er håndverk, og at det ofte er vanskelig å gi en eksakt leveringsdato. Leveringstider kan unntaksvis være lengre.
Vi leverer alle klokker så fort som mulig.
Ja, hvis du har mulighet til det. Hvis du oppgir en leveringsadresse utenfor EØS (EU, Norge, Island) så trekkes momsen automatisk fra i handlevognen. Hvis du har et foretak som har mulighet til å trekke fra momsen gjøres dette i samråd med din revisor.
Med budfirma, rekommandert pakke eller verditransport. Les mer om våre leveringsmetoder og vilkår her.
På nåværende tidspunkt tilbyr vi kundene våre følgende alternativer:
Kortbetaling
Faktura og delbetaling
Direkte betaling
Bankgiro
Hos oss kan du returnere klokken din eller bytte mot en annen modell i 90 dager etter levering.
For å kontakte oss angående markedsføring tar du kontakt med vår markedsansvarlige her www.scanluxgroup.com.
Vi har ingen fysiske kataloger å sende ut. Vi viser til nettkatalogen på hjemmesiden.